• Asiakaspalvelu

    Tervetuloa asiakaspalveluumme. Meiltä saat vastaukset sinua askarruttaviin kysymyksiin. Täältä löydät vastaukset usein kysyttyihin kysymyksiin ja saat tietoa tilauksien tekemisestä, maksamisesta ja takuusta, tietoa tilausten toimituksesta sekä tilausehdot.

     

    Joulun tilausehdot

    Toimitus ennen joulua
    Varmista lahjojen ehtiminen pukinkonttiin. Viimeinen tilauspäivä joululahjoille:
    Postinumerot 00–79: 18. joulukuuta klo 23:59
    Postinumerot 80–99: 17. joulukuuta klo 23:59

    Voit vaihtaa joululahjasi 31.1.2020 asti
    Tehdessäsi tilauksen meiltä marras-, joulu- tai tammikuun aikana saat tuotteillesi erityisen pitkän palautusoikeuden. Voit siis tilata joululahjat hyvissä ajoin ilman pelkoa palautusoikeuden umpeutumisesta. Tuotteet voi palauttaa tammikuun loppuun asti.

     

    Tavallisia kysymyksiä

    Missä pakettini on?

    Kun pakettisi on lähetetty varastoltamme, saat sähköpostiisi toimitusvahvistuksen. Kyseisen viestin liitteenä on PDF-tiedosto, jossa ilmoitetaan pakettisi lähetysnumero(t). Voit seurata pakettisi kulkua Postin verkkosivuilla tai käyttämällä OmaPosti-mobiilisovellusta.

    Mikäli olet tilannut useita tuotteita, voit saada useita toimitusvahvistuksia sekä useita lähetystunnuksia. Mikäli saamassasi sähköpostissa on otsikko ”Toimitusvahvistus 1/2”, tilauksesi on lähetetty useassa paketissa ja saat vielä toisen toimitusvahvistuksen.

    Otathan huomioon, että paketti skannataan toisen kerran vasta Suomen puolella, minkä vuoksi saattaa kulua useita arkipäiviä ennen kuin lähetystenseurantaan tulee merkintä. Jos Postin lähetystenseurantaan ei ole tullut uusia merkintöjä seitsemän arkipäivän kuluessa tai jos pakettisi on lajiteltu kuljetuksen aikana väärin, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Vastaanottamani tuote oli rikki, mitä teen?

    Jos pakettisi on vahingoittunut kuljetuksen aikana, pyydämme sinua lähettämään sähköpostilla asiakaspalveluumme seuraavat tiedot:
    - Lähikuva paketin lähetystarrasta niin, että viivakoodin alapuolella oleva lähetystunnus on luettavissa.
    - Kuvia pakkausmateriaaleista sekä paketin sisältä (esim. kuplamuovi) että sen ulkopuolelta erityisesti mahdollisista vaurioista.
    - Kuvia tuotteen pakkaamistavasta. Avaa paketti ja ota kuva sen sisällöstä niin, että tuote ja mahdolliset pehmusteet ja suojakääreet ovat paikoillaan.
    - Kuva tuotteen vaurioista.

    Jos uskot tuotteen rikkoutuneen jo ennen sen pakkaamista, lähetä asiakaspalveluumme sähköpostitse seuraavat tiedot:
    - Tilausnumero
    - Tuotteen nimi ja/tai artikkelinumero
    - Viankuvaus
    - Miten ja milloin vika ilmeni
    - Kuva tai video, josta vika selkeästi käy ilmi
    - Kuva koko tuotteesta
    - Sarjanumero tai tuote-eränumero (jos sellainen on)

    Olen tehnyt palautuksen, mutta en ole saanut rahojani takaisin

    Teemme kovasti töitä käsitelläksemme palautukset mahdollisimman nopeasti, mutta käsittelyaika voi venyä jopa 14 päivään, jos varastollamme on ruuhkaa. Sen vuoksi pyydämme sinua odottamaan ennen kuin otat yhteyttä asiakaspalveluumme. Rahat maksetaan samalle tilille, jolta tilaus on maksettu. Jos et ole vielä maksanut Klarna-laskuasi, saat sähköpostiisi päivitetyn laskun, kun palautuksesi on käsitelty.
    Suosittelemme aina ilmoittamaan Klarnalle palautuksesta, jottei sinulle tule muistutusmaksuja.

    Miksi sähköpostiketjuni on suljettu?

    Jos emme saa vastausta lähettämäämme sähköpostiin seitsemän päivän kuluessa, viestiketju sulkeutuu automaattisesti. Jos saat sähköpostin, jossa ilmoitetaan asiasi olevan ratkaistu, olet todennäköisesti unohtanut vastata viestiimme. Mikäli et ole saanut viestiämme, tarkistathan myös roskapostisuodattimen sekä mainoskansion. Sinun tarvitsee vain vastata lähettämäämme viestiin, niin jatkamme asian käsittelyä.

    Tuotteen alkuperäispakkaus ei ole tallessa, voinko silti palauttaa?

    Jos 14 päivän palautusaika ei ole vielä kulunut loppuun, voit tietenkin palauttaa tuotteen, vaikka sen alkuperäinen tuotepakkaus ei olisi enää tallessa. Pakkaa tuote mahdollisimman hyvin, jotta se saapuu ehjänä perille. Jos olet saanut paketin mukana rahtilomakkeen palautusta varten, sinun ei tarvitse ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Palautuksista huolehtiva osastomme rekisteröi sinulle takaisinmaksun heti, kun palautuksesi on saatu käsiteltyä.

    Mikä on reklamaationi käsittelytilanne?

    Asiakaspalvelussamme on tällä hetkellä ruuhkaa, minkä vuoksi reklamaatioiden käsittelyajat ovat tavallista pidemmät. Reklamaatiot käsitellään aikajärjestyksessä, joten pyydämme sinua odottamaan vastaustamme. Jos kyseessä on kiireellinen tapaus, suosittelemme sinua soittamaan asiakaspalveluumme uuden sähköpostin sijaan.

    Kirjoitin tietoni väärin tilausta tehdessäni, miten toimin?

    Petosriskin vuoksi emme valitettavasti pysty muuttamaan tilauksen osoitetietoja jälkikäteen.

    Paketin noutoilmoitus lähetetään tekstiviestillä, sähköpostilla ja OmaPosti-mobiilisovelluksen kautta. Mikäli antamasi puhelinnumero on väärin, voit noutaa pakettisi myös toimitusvahvistuksesta löytyvällä lähetystunnuksella sekä henkilötodistuksellasi.

    Jos olet antanut virheellisen sähköpostiosoitteen, mutta haluaisit silti kirjallisen tilaus-/toimitusvahvistuksen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme. Mikäli olet valinnut maksutavaksi Klarna-laskun, suosittelemme ilmoittamaan oikean sähköpostiosoitteen myös suoraan Klarnalle, jotta saat laskusi oikeaan osoitteeseen.

    Paketin toimituspaikka määräytyy automaattisesti postinumeron perusteella. Jos osoitetiedoissasi on virheitä, mutta postinumero on oikein, pakettisi toimitetaan silti oikealle Postin toimipisteelle. Jos et pysty noutamaan pakettia, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Miksi alennuskoodini ei toimi?

    Mikäli alennuskoodisi ei toimi, tarkista sen kirjoitusasu sekä isojen ja pienien kirjaimien käyttö. Asiakaspalvelusta saadut kompensaatio- ja korvauskoodit toimivat ainoastaan yhdellä tilauskerralla. Samalla tilauksella voit käyttää vain yhden alennuskoodin, eikä eri koodeja voi yhdistellä keskenään. Tarkista myös koodin voimassaoloaika.

    En halua enää vastaanottaa uutiskirjettä tai mainostekstiviestejä, miten perun niiden tilauksen?

    Peruaksesi uutiskirjeen tai mainostekstiviestien tilauksen, voit klikata uutiskirjeen lopusta löytyvää ”Päivitä asetuksesi tästä” -linkkiä. Sitä kautta voit muuttaa profiilisi asetuksia ja estää mainosviestien lähettämisen.

    Voinko lisätä tuotteita tilaukseeni tai yhdistää useita tilauksia yhdeksi?

    Meillä ei ole mahdollisuutta lisätä tuotteita tilauksiin jälkikäteen, emmekä myöskään pysty yhdistelemään tilauksia. Jos haluat tilata jotain muuta, sinun on tehtävä uusi tilaus.

    Kuinka teen tilauksen toiseen osoitteeseen?

    Mikäli toivot tilauksen toimitusta eri osoitteeseen tai eri vastaanottajalle, sinun tulee tilausvaiheessa täyttää suoraan vastaanottajan nimi ja osoitetiedot. Tilausta ei tässä tapauksessa pysty tilamaan laskulla, vaan se tulee maksaa suoraveloituksella.

    Voinko perua tilaukseni?

    Jos soitat asiakaspalveluumme heti tilauksen teon jälkeen, voimme mahdollisesti pysäyttää tilauksesi käsittelyn. Emme kuitenkaan voi taata sitä, koska varastomme työskentelee nopeasti. Kun tilauksesi käsittely on aloitettu, sitä ei pystytä enää perumaan, vaan tavalliset palautusehtomme astuvat voimaan.

    Kuinka nopeasti tilaukseni toimitetaan?

    Tavallinen toimitusaikamme on 3–7 arkipäivää. Suurikokoisten tuotteiden (yli 35 kg) toimitusaika on hieman pidempi, mutta silloinkin enintään 10 arkipäivää. Toimitusajan laskenta alkaa tilauksen jälkeisestä arkipäivästä edellyttäen, että kyseistä tuotetta on varastossa.