Asiakaspalvelu

Peruuttamisoikeus, palautus ja takuu

Jollet ole täysin tyytyväinen ostokseesi, voit helposti lähettää tuotteen takaisin meille ja saada siitä rahasi takaisin. Meillä on 14 päivän palautusoikeus sekä 365 päivän avoin kauppa.

Huom! Mikäli saamasi tuote on ollut viallinen, sitä ei tule lähettää takaisin. Ota sen sijaan yhteyttä asiakaspalveluumme tehdäksesi reklamaation. Tutustu reklamaatiokäytäntöömme alla.

Pidennetty palautusoikeus

Juuri nyt meillä on 31. tammikuuta asti pidennetty palautusoikeus, joka koskee aikavälillä 1.11.–25.12. tehtyjä tilauksia. Voit siis tehdä jouluostoksia hyvissä ajoin ja palauttaa vääränlaiset tuotteet, vaikka olisit avannut tuotepakkauksen.  

14 päivän peruuttamisoikeus

Tilatessasi tuotteita Jollyroomilta sinulla on kuluttajasuojalain mukaisesti 14 päivän peruuttamisoikeus, jonka laskeminen alkaa paketin vastaanottamispäivästä. 

Peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu ja muokattu ohjeidesi tai toiveidesi mukaan, eikä tuotteita, joiden avattuja tuotepakkauksia ei voida myydä uudelleen terveys- ja hygieniasyistä. Voidaksesi vedota peruuttamisoikeuteesi tuotteet on palautettava käyttämättöminä alkuperäispakkauksessaan, ja mahdollisten lappujen ja sinettien on oltava paikoillaan.

Tuotteen palautus on tehtävä täällä annettujen ohjeiden mukaisesti.

Palauttamistasi tuotteista vähennetään palautuskulut. Palautettava tuote on lähetettävä 14 päivän kuluttua siitä, kun olet ilmoittanut Jollyroomille haluavasi palauttaa tilaamasi tuotteen. Tuote on palautettava hyvin pakattuna samassa kunnossa kuin se oli vastaanotettaessa. Mikäli tuote ei ole uudenveroisessa kunnossa, pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta tuotteen arvon alenemista vastaavan summan. Voit lukea lisää täältä.

Hygieniatuotteet
Peruuttamisoikeus ei koske tuotteita, joiden avattuja tuotepakkauksia ei voida myydä uudelleen terveys- ja hygieniasyistä. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi rintapumput, äidinmaidonkorvikelaitteet, kosmetiikkatuotteet, alusvaatteiden alaosat sekä tuotteet, joilla on rajattu säilyvyys tai jotka luokitellaan tuoretuotteiksi. Imetysliivit voi palauttaa vain, jos niitä on sovitettu imetyssuojien kanssa.

Huonokuntoiset tuotteet 
Jos palautettua tuotetta on käytetty enemmän kuin mitä sen ominaisuuksien ja toimintojen testaamiseen vaaditaan, pidätämme oikeuden veloittaa asiakkaalta tuotteen arvon alenemista vastaavan summan. Arvon aleneminen arvioidaan tapauskohtaisesti. Mikäli tuotetta ei ole mahdollista palauttaa uudenveroisessa kunnossa, otathan välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme, joka tekee päätöksen, voiko kyseistä tuotetta palauttaa.

365 päivän palautusoikeus

Tilatessasi tuotteita Jollyroomilta sinulla on oikeus palauttaa avaamaton tuote 365 päivän ajan. Takaisinmaksettavasta summasta vähennetään siinä tapauksessa tavalliset palautuskulut.

365 päivän avoin kauppa koskee tuotteita, jotka eivät ole vaurioituneita ja joiden alkuperäinen tuotepakkaus on täysin avaamaton. Ilman tuotepakkausta toimitetuissa tuotteissa on oltava kaikki etiketit, tarrat ja muut vastaavat merkit paikoillaan. Tuote on palautettava uudenveroisessa kunnossa, eikä sitä saa olla käytetty.

Palauttaessasi tuotteen avokaupan mukaisesti olet itse vastuussa palautuskulujen maksamisesta.

Tuotteen palautus

Noudata oheisia ohjeita palauttaessasi tuotteen riippumatta siitä, onko kyseessä tavallinen tuotepalautus vai avoimen kaupan mukainen palautus.

  1. Pakkaa palautettava tuote kunnolla ja sulje pakkaus huolellisesti.
  2. Liimaa pakkauksen mukana tullut rahtilomaketarra pakettiin aikaisemman rahtilomakkeen päälle. (Mikäli et ole saanut rahtilomaketarraa tilauksesi mukana, saat sen sähköpostitse ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.)
  3. Palauta paketti Postin toimipisteelle, esimerkiksi samaan paikkaan, josta noudit tilauksesi. Pyydä palautuksesta kuitti!

Saat rahasi takaisin viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme vastaanottaneet pakettisi.

Palautuskulut

Palautuksesta veloitetaan seuraavat maksut:

  • Vaatteet ja kengät – 4,90 €
  • Muut pienet ja keskikokoiset tuotteet (paketin paino alle 20 kg) – 9,90 €
  • Isokokoiset tuotteet (paketin paino yli 20 kg) – 24,90 €
  • Muut tuotteet (lavarahtina toimitetut tuotteet) – 39,90 €.

Palautuskulut koskevat sekä peruuttamisoikeuden että avoimen kaupan hyödyntämistä. Jos haluat palauttaa samalta tilaukselta useita tuotteita, kuten vaatteita ja trampoliinin (paketin paino yli 20 kg), sinulta veloitetaan aina suurimman tuotteen mukainen palautusmaksu.

Asiakkaanamme vastaat itse palautettavan tuotteen saapumisesta meille. Ota sen vuoksi ylös paketin lähetystunnus ennen kuin jätät sen toimipisteelle ja pyydä aina palautuksesta kuitti.

Palautusmaksu vähennetään automaattisesti takaisinmaksettavasta summasta. Mikäli haluat palauttaa koko tilauksesi, sinun on otettava yhteyttä asiakaspalveluumme 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ja ilmoitettava haluavasi palauttaa tilauksesi. Tässä tapauksessa hyvitämme sinulle myös alkuperäisen tilauksesi toimituskulut, mikäli olet tilaushetkellä valinnut halvimman mahdollisimman toimitustavan. Jos palautat osan tilauksestasi tai jos otat yhteyttä vasta 14 vuorokauden jälkeen, alkuperäisen tilauksesi toimituskuluja ei hyvitetä. Mikäli et ole maksanut tilauksesi Klarna-laskua, on tärkeää lykätä sen eräpäivää ilmoittamalla Klarnalle palautuksesta. Teet sen helposti itse kirjautumalla sisään omille sivuillesi Klarnan verkkosivuilla osoitteessa www.klarna.fi, käyttämällä Klarnan mobiilisovellusta tai soittamalla heidän asiakaspalveluunsa numerossa 09-425 99 771.

Mikäli haluat kieltäytyä pakettisi vastaanottamisesta, sinun on otettava ensin yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta sinulta ei veloiteta noutamattoman paketin palautuskuluja.

Jos olet vastaanottanut vaurioituneen tuotteen, jos rahtilomake puuttuu paketista tai jos sinulla on muita palautukseen liittyviä kysymyksiä, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tuotteen vaihtaminen

Halutessasi vaihtaa tuotteen palauta kyseinen tuote tavalliseen tapaan saadaksesi siitä rahasi takaisin normaalia palautusmaksua lukuun ottamatta. Katso yläpuolelta palautusehdot ja palautuksesta veloitettavat kulut. Voit tehdä itse uuden tilauksen haluamastasi mallista, koosta tai värivaihtoehdosta, jonka haluat aikaisemmin tilaamasi tuotteen tilalle.

Jos olet käyttänyt tilauksellasi alennuskoodia, monikkoalennusta tai muita vastaavia erikoisalennuksia, sinun on otettava yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi korvauksen uutta tilausta varten.

Reklamaatio

Jollyroomin myymillä tuotteilla on yhden vuoden takuu ja kuluttajasuojalain mukainen kolmen vuoden reklamointioikeus. Tuotteissa, joissa on digitaalisia osia, reklamointiaika on kolme vuotta tai niin kauan kuin sopimus on voimassa.

Tuotetakuu kattaa ainoastaan valmistusvirheet. Jollyroomin on pystyttävä toteamaan valmistusviat, minkä vuoksi on tärkeää reklamoida tuote mahdollisimman pian havaittuasi vian. Tilanteen mukaan tarjoamme sinulle tuotteen maksuttoman korjauksen, uuden vastaavan tuotteen, osittaisen tai täyden hinnanhyvityksen tai tuotteen arvoa vastaavan alennuskoodin. Tuotetakuu ei koske tuotteita, joissa emme havaitse vikaa tai joiden viat ovat itseaiheutettuja.

Jos haluat tehdä reklamaation tuotteestasi, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalveluportaalimme kautta. Voidaksemme käsitellä reklamaatiosi tarvitsemme kirjallisen viankuvauksen sekä kuvamateriaalia, josta kyseinen vika käy selkeästi ilmi. Mahdollinen takaisinmaksu suoritetaan, kun viallinen tuote on palautettu ja käsitelty varastollamme.

Hyväksyttyjen reklamaatioiden kohdalla sinulta ei tietenkään veloiteta palautuskuluja, mikäli viallinen tuote on palautettava meille.

Hintatakuu

Tee ostoksia netistä aina hyvään hintaan ja saa samalla rahalla enemmän hauskoja tuotteita koko perheelle! Teemme parhaamme tuotteiden hinnoittelussa, mutta jos löydät tuotteen edullisemmin jostain muualta, voimme myydä sen sinulle samaan hintaan oheisten ehtojen mukaisesti. Toimi seuraavalla tavalla hyödyntääksesi hintatakuumme.

Hintatakuu kilpailijoitamme kohtaan:

  • Hintatakuu koskee kaikkia fyysisiä myymälöitä sekä verkkokauppoja, jotka on rekisteröity Suomessa.
  • Hintatakuu on voimassa seitsemän päivää ostamisen jälkeen. Voit vedota hintatakuuseen jo ennen kuin teet ostoksia verkkokaupassamme.
  • Jollyroomin hintaan verrattavan tuotteen hinnan täytyy olla voimassa sinä päivänä, jolloin lähetät meille hintatakuuanomuksesi tai seitsemän päivän sisällä ostamisesta.
  • Osaa valikoimamme tuotteista ja tuotemerkeistä myydään pelkästään Jollyroomilla – katso seuraava kohta, joka koskee hintatakuuta omassa verkkokaupassamme.

Hintatakuu Jollyroomia kohtaan:

  • Tarjoamme hintatakuun myös Jollyroomin verkkosivuilla. Jos tilaamasi tuotteen hinta laskee tehtyäsi tilauksen, hyvitämme sinulle hinnanerotuksen jälkikäteen.
  • Mikäli tilaamasi tuotteen hinta muuttuu, voit vedota hintatakuuseen enintään seitsemän päivän ajan tilauspäiväsi jälkeen. Voit myös vedota hintatakuuseen ennen tilauksen tekoa, jos löydät saman tuotteen jostain muualta edullisempaan hintaan.
  • Hintatakuu on voimassa, jos ostamasi tuotteen hinta alenee seitsemän päivän sisällä tilaushetkestäsi.

Hintatakuun vaatimukset

Ennen kuin vetoat hintatakuuseen, pyydämme sinua tarkistamaan, että kyseinen tuote, hinta ja myymälä täyttävät seuraavat ehdot:

  • Tarkista, että tuotteen hinta, mukaan lukien postikulut ja muut maksut, on edullisempi kuin meiltä tilatessa.
  • Tuotteen on oltava samaa merkkiä, mallia, vuosimallia ja sisällettävä kaikki samat ominaisuudet.
  • Tuotetta on oltava vertailtavan kaupan varastossa. Kaupan on pystyttävä toimittamaan tuote asiakkaalle välittömästi Jollyroomin tarkistaessa tiedot.
  • Tuotteen on oltava uusi, eikä sitä ole käytetty mallikappaleena tai vastaavana.
  • Hintatakuu ei koske konkurssimyyntiä, kaupan lopettamisen yhteydessä tapahtuvaa loppuunmyyntiä tai muuta vastaavaa tilannetta, jolloin ostokselle ei saa takuuta tai reklamaatio-oikeutta.
  • Hintatakuu ei koske henkilökohtaisia tarjouksia tai kanta-asiakasalennuksia eikä vertailtavan kaupan tarjouskampanjoita Facebookissa tai muissa vastaavissa medioissa, jotka velvoittavat asiakkaan toimimaan tietyllä tavalla.
  • Hintatakuu koskee ainoastaan yksityiskäyttöön ostettavia tuotteita, ei jälleenmyyntituotteita. Jollyroom pidättää oikeuden rajoittaa hintatakuun koskemaan yhtä kappaletta jokaisesta tuotteesta asiakasta kohden.

Näin saat hintatakuun

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme asiakaspalveluportaalimme kautta, jotta voimme käsitellä pyyntösi hintatakuusta. Ennen viestin lähettämistä pyydämme sinua tarkistamaan huolella, että kaikki edellä luetellut ehdot täyttyvät sekä lähettämään viestin mukana oheiset vaadittavat tositteet:

Verkkokauppaa koskevat tositteet (koskee myös Jollyroom.fi-sivustoa):

  • Näyttökuva, josta käy ilmi päivämäärä, tuote ja hinta.
  • Suora linkki tuotteeseen sen verkkokaupan sivuilla, jolta olet löytänyt tuotteen edullisemmin.
  • Laskelma tuotteen koko hinnasta (sisältäen postikulut, verot ja muut maksut), joka osoittaa tuotteen olevan halvempi toisessa verkkokaupassa kuin meiltä tilattaessa.

Fyysistä kauppaa koskevat tositteet:

  • Kopio mainoksesta, sanomalehdestä tai vastaavasta julkaisusta, josta käy ilmi tuotteen hinta ja tarjouksen voimassaoloaika.
  • Kaupan yhteystiedot, jotta voimme varmistaa antamasi tiedot.

Hinnanerotus maksetaan tilillesi Klarnan kautta 14 päivän kuluttua siitä, kun olemme käsitelleet ja hyväksyneet hintatakuupyyntösi.

Synnytystakuu

Jollyroomin kaikilla tuotteilla on synnytystakuu, joka on voimassa neljä viikkoa lasketun ajan jälkeen. Synnytystakuun mukaan sinulla on oikeus palauttaa tuotteet, jos raskaus tai synnytys ei suju odotetulla tavalla. Synnytystakuuseen vedottaessa tuotteiden on oltava käyttämättömiä ja asiakkaan on pystyttävä näyttämään lääkärintodistus.

 

kontakt2.png